BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Best Thing Ever!
Got a Twitter? Grab some Custom Twitter Backgrounds

Imaran Ajmain _ Seribu Tahun

Thursday, September 3, 2009

Minyak naik....oh TIDAK!!!!

Pagi ni pergilah isi minyak depan kubur ala yang otw pg Indera mahkota...tup-tup tgk kat pam 2.05..huahuahua...aku lupa daaa..minyak naik..aisey..dari kuarkan 2 kepaing not duit merah kakak aku tambah lg sekeping katanya takat isi rm20 buat penat isi jek sebab sket sangat...nampaknya kehidupan kami berubah mcm dulu lah.... kena berjimat cermat... rasa marah dan terkilan pun ada jugak yerlah depa sepatutnya memberi keselesaan kepada rakyat tetapi makin membebankan...yang kaya bertambah kaya dan orang mcm aku ni bukan makin kaya tetapi makin susut.... well, apa pun bersyukur dgn rezeki yang Allah bg kerana ia halal... malas btul nak mrh2 time bulan ramadhan cuma apa yang aku harapkan moga Allah membalas segalanya. Bak ikut pepatah aku, " biarlah org buat kat kita, asalkan kita x buat pada orang lain".

Persiapan raya untuk muhaimin dah settle..semua dah beli..ala kadar jek... alhamdulillah. kena betul-betul budget ni sebab raya kali ini banyak negeri kami akan balik jadi biar x bergaya asalkan duit ada dalam poket..x guna bergaya lebih-lebih tapi duit dlm poket x der...harapkan duit plastik mahu terduduk hujung bulan bila sampai bil nanti oleh itu amalkan perbelanjaan yang berhemah. Baju raya aku pun x ada.... jawabnya pakai aje yang boleh dipakai..bukannya sepupu-sepapat aku tanya pun...hihihihi.... biskut raya pun dah beli...cam biasalah beli yang favorite marble chocolate cookies...syok gila..... kali ni semua beli setiap jenis beli satu (mmg budgetni)..x de yang buat...nak buat pun mcm malas je sebab mak pun sakit jadi kena faham-faham le.

baru-baru ni pergi berbuka di luar di salah sebuah makanan segera di pantai berdekat dgn kuantan ni... di baginya aku ayam yang dah buruk...aisey...mmg nak dpt makan selipar agaknya..tp mcm biasalah aku... malas nak kecoh...xpelah.. kat akhirat nanti semua benda akan disoal jadi x perlulah aku nak kecoh2 orang pun dok syok berbuka...cian plak. so moralnya, konfirm aku x pergi dah!!!! so dah 2 kedai yang sama aku blacklistkan cuma di ECM dah ok tiadalah ayam goreng busuk lagi.... nak berniaga ni kena ikhlas..bila ikhlas semua benda jadi sedap... cewah!

Harijadi kali ni paling best sebab mak aku yang tersayang hadiahkan gelang dan cincin eheheheh... gerun jugak masa mak ajak pergi kedai emas..mahu x nya...dah la gaji pun cukup-cukup hidup jek mana nak budget utk muhaimin, utk byr OUM, duit insuran kereta lagi... sampai jek...kita org pun pilihlh..yerlah takat pilih jerk kan... dah syok2 belek tetiba itu ah moi bilang harga dia mak aii harga dia..kalah gaji aku.... nampaknya kempunan le...tp surprise nya mak aku amik untuk kakak aku dan utk aku satu...bersyukur sangat-sangat..... :-)) apa lagi senyum lebar jelah..... moralnya, sayangilah mak anda dengan ikhlas hati, sebagaiman mereka jaga kita dulu begitulah jugak kita jaga mereka tak kisahlah ibu mertua pun sama..kena jaga sebagaimana kita menjaga ibu kandung kita :-)

jaja_aimin

0 comments: